2021-11-27
Riksidrottsförbundet SM-veckan Sponsring

RF har en egen sponsorstrategi

  • november 3, 2021
  • 1 min read
RF har en egen sponsorstrategi
rf har en egen sponsorstrategi

Sedan tidigare har RF ett avtal med Svenska Spel som har funnits här i flera år. Nu återstår det att hitta en lokal partner till varje vecka.

Jörgen Persson, Chef Evenemang & marknad, Riksidrottsförbundet, håller i det här arbetet.

– Vi reviderade vår strategi för ett år sedan. Nu vet vi vad som gäller och kan också samarbeta med de lokala klubbarna vid varje vecka.

SM-veckan, som startades 2009, är idag ett av Sveriges största årligen återkommande idrottsevenemang. Arrangemanget genomförs vid två tillfällen, en sommarversion och en vinterupplaga på olika platser. Veckan är öppen för Riksidrottsförbundets medlemmar, 71 specialidrottsförbund som representerar upp emot 210 idrotter. RF går varje gång in i ett samarbete med berörda specialidrottsförbund samt värdstaden. Dessutom står SVT för TV-produktionen och är en betydelsefull aktör.

Byggmax gör entré vid SM-veckan vinter i Piteå 2022.

Läs mer

About Author

admin